Orkisz – idealny na śniadanie w chłodne dni

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i musi mi zapewnić energie po treningu i do następnego posiłku. Często wybieram płatki orkiszowe.

Orkisz składa się w 56% ze skrobi, w 11,6% z białka, 2,7% z tłuszczu i 2% z minerałów. Zawiera zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki czemu korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to źródło błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP i kwasu krzemowego.

Orkisz wpływa na skórę, paznokcie i włosy, poprawia koncentrację i aktywność mózgu. W ziarnach zboża znajduje się rodanid, czyli substancja naturalna wykazująca właściwości przeciwbakteryjne. Chroni więc przed infekcjami bakteryjnymi, co jest szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym. Samo zdrowie i idealne na śniadanie w chłodne poranki. Polecam dodać ulubione owoce.

Bieganie o świcie

"Jak pięknie jest rano, gdy jeszcze nie wszystko się stało i wszystko może się stać, tylko brać." Uwielbiam Agnieszkę Osiecką za jej rewelacyjne teksty, które zawsze trafiają w sedno. Poranki to nowe możliwości i nadzieję. Otwarta karta, która daje nam tyle możliwość i tylko od nas zależy, jak ją zapiszemy.

Dlatego ja kocham biegać rano. Zanim wszystko się zacznie. Żeby pomyśleć w samotności i poukładać myśli. Wejść w dzień bez niepotrzebnych emocji i z pozytywną energią. Tak jest łatwiej i przyjemniej. To taka możliwość, która pozwala zachować równowagę w tym jakże zabieganym świecie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tańsze alternatywy dla superproduktów 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Sernik z kaszy bulgur 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tych produktów nie jedz przed treningiem Wegańskie ciasteczka Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami Przygotuj shota na odporność z trzech składników Właściwości pistacji Czy na pewno warto sięgać po popularne zamienniki soli? Polskie superfoods Cynamonowa tarta z jabłkami

Popularne w tym tygodniu:

Oto co stanie się z twoim ciałem, gdy codziennie będziesz pić siemię lniane Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Koktajl, który wymiecie pasożyty z jelit. Prosty przepis 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Właściwości przyprawy dyniowej. Poznaj 7 korzyści, jakie niesie dla twojego zdrowia Sprawdzamy skład zdrowych chipsów. Kupisz je w wielu sklepach Właściwości zdrowotne żołędzi. Znasz je wszystkie?