Placki z niepalonej kaszy gryczanej

Placki z niepalonej kaszy gryczanej są znakomitą opcją na śniadanie. Zawierają w sobie krzem, który uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne.

https://www.instagram.com/malgorzatakotowicz/

Kasza gryczana jest źródłem białka (10g — 16g), które jest lepiej przyswajalne niż to pochodzące ze zbóż. Jest bogate w aminokwasy – lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie wytwarza. Oprócz białek w gryce znajdują się węglowodany (69 g w 100 g) i tłuszcz (3g). Kasza bogata jest w witaminy – B1, B2, P i PP oraz sole mineralne: wapń, fosfor, magnez, żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor oraz jod.

Gryka wykorzystywana jest w przemyśle farmaceutycznym jako źródło rutyny. Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków, nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego.

Kasza gryczana nie zakwasza organizmu i jest bezglutenowa. Zawiera dużą ilość błonnika - 5,9 g w 100 g.

Z gryki oprócz kaszy gryczanej, miodu i mąki powstaje również grykamina C, czyli witamina C z gryki. Pozyskiwana jest z kiełkujących nasion gryki zwyczajnej. Wchłanialność grykaminy wynosi około 98%, czyli podobnie jak kaszy gryczanej.

Różnica między paloną a niepaloną kaszą gryczaną jest taka iż prażenie ziarna gryki pogarsza jakość białka i zmniejsza jego właściwości przeciwutleniające. Kasza gryczana niepalona ma nieco więcej kalorii, białka, węglowodanów, błonnika i minimalnie tłuszczu.

Wegańskie placki z niepalonej kaszy gryczanej z domowym masłem orzechowym.

Placki:

  • 125g niepalonej kaszy gryczanej
  • woda
  • cynamon
  • kardamon
  • kurkuma
  • gałka muszkatołowa

Masło orzechowe:

  • 400g niesolnych orzechów ziemnych
  • pół łyżeczki soli himalajskiej

Przepisy z kaszą w roli głównej


Moczymy kaszę gryczaną przez 12h. Po upływie czasu należy ją przepłukać. Ponowne dodajemy wody — do poziomu i blendujemy. Nie ma potrzeby gotowania kaszy. W dalszej kolejności dodajemy przyprawy w zależności czy placki mają być na słono czy słodko. Smażymy na małej ilości oleju kokosowego. Z podanych składników wyszło 12 placków. Orzechy ziemne piekłam przez 15 minut w 160 stopniach. Następnie jeszcze ciepłe stopniowo blendowałam do uzyskania jednolitej gęstej masy. Dodałam odrobiny soli himalajskiej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Dietetyczny koktajl witaminowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Bananowy chleb 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!