Placki z niepalonej kaszy gryczanej

Placki z niepalone kaszy gryczanej są znakomitą opcją na śniadanie. Zawierają w sobie krzem, który uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne.

https://www.instagram.com/malgorzatakotowicz/

Kasza gryczana jest źródłem białka (10g — 16g), które jest lepiej przyswajalne niż to pochodzące ze zbóż. Jest bogate w aminokwasy – lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie wytwarza. Oprócz białek w gryce znajdują się węglowodany (69 g w 100 g) i tłuszcz (3g). Kasza bogata jest w witaminy – B1, B2, P i PP oraz sole mineralne: wapń, fosfor, magnez, żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor oraz jod.

Gryka wykorzystywana jest w przemyśle farmaceutycznym jako źródło rutyny. Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków, nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego.

Kasza gryczana nie zakwasza organizmu i jest bezglutenowa. Zawiera dużą ilość błonnika — 5,9 g w 100 g.

Z gryki oprócz kaszy gryczanej, miodu i mąki powstaje również grykamina C, czyli witamina C z gryki. Pozyskiwana jest z kiełkujących nasion gryki zwyczajnej. Wchłanialność grykaminy wynosi około 98%, czyli podobnie jak kaszy gryczanej.

Różnica między paloną a niepaloną kaszą gryczaną jest taka iż prażenie ziarna gryki pogarsza jakość białka i zmniejsza jego właściwości przeciwutleniające. Kasza gryczana niepalona ma nieco więcej kalorii, białka, węglowodanów, błonnika i minimalnie tłuszczu.

Wegańskie placki z niepalonej kaszy gryczanej z domowym masłem orzechowym.

    Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

    Placki:

      125g niepalonej kaszy gryczanej

        woda

          cynamon

            kardamon

              kurkuma

                gałka muszkatołowa

                  Masło orzechowe:

                    400g niesolnych orzechów ziemnych

                      pół łyżeczki soli himalajskiej

                      Moczymy kaszę gryczaną przez 12h. Po upływie czasu należy ją przepłukać. Ponowne dodajemy wody — do poziomu i blendujemy. Nie ma potrzeby gotowania kaszy. W dalszej kolejności dodajemy przyprawy w zależności czy placki mają być na słono czy słodko. Smażymy na małej ilości oleju kokosowego. Z podanych składników wyszło 12 placów. Orzechy ziemne piekłam przez 15 minut w 160 stopniach. Następnie jeszcze ciepłe stopniowo blendowałam do uzyskania jednolitej gęstej masy. Dodałam odrobiny soli himalajskiej.

                      Podziel się:

                      Przeczytaj także:

                      Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

                      Dietetyczne kulki owsiane Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Przekąski i desery dla sportowców Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Dietetyczny makaron z wędzonym łososiem Czekoladowe raw cake Chipsy z warzyw – pomysł na zdrową przekąskę Dietetyczna pizza w 10 minut Przepis na poranny napój oczyszczający z toksyn 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Tańsze alternatywy dla superproduktów Ciasteczka „nawinie” Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Tych produktów nie jedz przed treningiem Jak przygotować domowy izotonik? Lody na regenerację Dietetyczny koktajl witaminowy Jak zerwać ze słodyczami? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Te sygnały świadczą o tym, że musisz zmienić dietę

                      Popularne w tym tygodniu:

                      41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek 5 fit śniadań z płatków owsianych Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Omlet z płatków owsianych Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Pyszne i Zdrowe Naleśniki Kokosowe Czekoladowe raw cake Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane