Placki z niepalonej kaszy gryczanej

Placki z niepalone kaszy gryczanej są znakomitą opcją na śniadanie. Zawierają w sobie krzem, który uszczelnia i wzmacnia naczynia krwionośne.

https://www.instagram.com/malgorzatakotowicz/

Kasza gryczana jest źródłem białka (10g — 16g), które jest lepiej przyswajalne niż to pochodzące ze zbóż. Jest bogate w aminokwasy – lizynę i tryptofan, których nasz organizm sam nie wytwarza. Oprócz białek w gryce znajdują się węglowodany (69 g w 100 g) i tłuszcz (3g). Kasza bogata jest w witaminy – B1, B2, P i PP oraz sole mineralne: wapń, fosfor, magnez, żelazo, nikiel, kobalt, miedź, cynk, bor oraz jod.

Gryka wykorzystywana jest w przemyśle farmaceutycznym jako źródło rutyny. Liście gryki stosuje się w leczeniu żylaków, nadciśnienia, krwawień z nosa i przewodu pokarmowego.

Kasza gryczana nie zakwasza organizmu i jest bezglutenowa. Zawiera dużą ilość błonnika — 5,9 g w 100 g.

Z gryki oprócz kaszy gryczanej, miodu i mąki powstaje również grykamina C, czyli witamina C z gryki. Pozyskiwana jest z kiełkujących nasion gryki zwyczajnej. Wchłanialność grykaminy wynosi około 98%, czyli podobnie jak kaszy gryczanej.

Różnica między paloną a niepaloną kaszą gryczaną jest taka iż prażenie ziarna gryki pogarsza jakość białka i zmniejsza jego właściwości przeciwutleniające. Kasza gryczana niepalona ma nieco więcej kalorii, białka, węglowodanów, błonnika i minimalnie tłuszczu.

Wegańskie placki z niepalonej kaszy gryczanej z domowym masłem orzechowym.

    Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

    Placki:

      125g niepalonej kaszy gryczanej

        woda

          cynamon

            kardamon

              kurkuma

                gałka muszkatołowa

                  Masło orzechowe:

                    400g niesolnych orzechów ziemnych

                      pół łyżeczki soli himalajskiej

                      Moczymy kaszę gryczaną przez 12h. Po upływie czasu należy ją przepłukać. Ponowne dodajemy wody — do poziomu i blendujemy. Nie ma potrzeby gotowania kaszy. W dalszej kolejności dodajemy przyprawy w zależności czy placki mają być na słono czy słodko. Smażymy na małej ilości oleju kokosowego. Z podanych składników wyszło 12 placów. Orzechy ziemne piekłam przez 15 minut w 160 stopniach. Następnie jeszcze ciepłe stopniowo blendowałam do uzyskania jednolitej gęstej masy. Dodałam odrobiny soli himalajskiej.

                      Podziel się:

                      Przeczytaj także:

                      Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

                      Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Te sygnały świadczą o tym, że musisz zmienić dietę Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka z ujemnymi kaloriami Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Dlaczego warto jeść nasiona chia? Fit ciasto marchewkowe Dietetyczna nutella Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Zdrowe ciasto z kaszy Dietetyczna pizza w 10 minut Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Wywodząca się z Tradycyjnej Medycyny Chińskiej zupa mocy Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami 5 fit śniadań z płatków owsianych Bananowy chleb Domowa Chałwa Czekoladowe raw cake Woda z kaktusa - doskonały izotonik, który warto pić kiedy ćwiczysz Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia?

                      Popularne w tym tygodniu:

                      Udar mózgu - po czym poznać, że zaskoczy nas w ciągu paru dni? Sałatka z ujemnymi kaloriami Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Te sygnały świadczą o tym, że musisz zmienić dietę Spirulina. Hit czy Kit ? Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” DESER na PIĘKNĄ CERĘ Przepis na zdrowe ciasteczka migdałowe