Śniadanie - idealny posiłek na wiosenny detox.

Wiosna to taka pora roku, kiedy po zimie nasz organizm potrzebuje nowej energii. Zimą spowalnia się metabolizm i organizm ma problem z pozbywaniem się z toksyn. Aby mu pomóc w usuwaniu szkodliwych związków chemicznych, niezbędne jest oczyszczenie.Podstawą takiej detoksykacji jest dieta owocowo-warzywna.

123RF

Niestety całkowita eliminacja toksyn nie jest możliwa. W dzisiejszych czasach mamy odczynienia z zanieczyszczonym powietrzem a tym samym z żywnością. Pod koniec zimy wielu z nas narzeka na zmęczenie któremu towarzyszą bóle głowy. Również kondycja naszej cery ulega pogorszeniu. Jedną z przyczyn są właśnie toksyny, które nagromadziły się przez okres zimowy. Zimą mamy ograniczony dostęp do świeżych produktów. W tym okresie preferujemy potrawy wysoko przetworzone które dla naszego organizmu są trudne do strawienia. I właśnie wtedy w komórkach naszego ciała zachodzą reakcje chemiczne, w wyniku których nasz organizm sam produkuje toksyny. Naturalne oczyszczanie organizmu odbywa się w układzie moczowym i oddechowym. Jednak po tak długim okresie jakim jest zima zaleca się detoksykację organizmu, którą można stosować kilka razy do roku. Podstawą takiego oczyszczania jest dieta owocowo-warzywna. Należy spożywać warzywa i owoce o niskim indeksie glikemicznym. W trakcie detoksu nie należy pić kawy, herbaty, alkoholu i palić papierosów. Warto również wspomóc organizm kuracją ziołami. Napary powinny cechować się właściwościami oczyszczającymi i moczopędnymi. Warto sięgnąć po mniszek lekarski, skrzyp polny, łopian większy, czystek, mięte pieprzową i pokrzywę. Detoks organizmu powinien trwać około 2 tygodni. Idealnym rozwiązaniem są oczyszczające śniadania w postaci smoothie blow bądź koktajli.

1. Smoothie blow z jarmużem

    pół grejpfruta

      garść natki pietruszki

        Zobacz również: Wiosenny detoks

        banan

          kiwi

            garść jarmużu

              woda

                łyżeczka spiruliny i młodego jęczmienia

                  cynamon/imbir/kurkuma/kardamon/chilli/gałka muszkatołowa

                    Wyszło prawie 700 ml koktajlu. Takie zestawienie składników dostarcza nam w większości przyswajalne proteiny i minerały: wapń, cynk, sód, żelazo, selen, fosfor, magnez, potas, witaminy z grupy B (B1, B2, B12) oraz wit. A, D, E i K, kwas gamma linolenowy(GLA), kompleksy cukrowe, beta-karoten, chlorofil.

                    2. Smoothie blow z gotowanym burakiem

                      burak gotowany

                        pomarańcz

                          jabłko

                            szklanka mrożonych malin

                              Miksujemy i śniadanie gotowe. Do tego nasiona chia i czarna porzeczka.

                              3.Zielony koktajl mocy

                                garść jarmużu

                                  pół grejpfruta

                                    garść świeżej natki pietruszki

                                      banan

                                        cynamon

                                          łyżeczka spiruliny i młodego jęczmienia

                                            garść szpinaku

                                            4. Sok z kiszonej kapusty z marchwią i owoce

                                            Zaleca się przez dwa tygodnie picie 125 ml soku — trzy razy dziennie. Rano na czczo i pół godziny po obiedzie i kolacji. Zawarte w kiszonkach bakterie probiotyczne korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelit oraz usuwając toksyny.

                                            Podziel się:

                                            Przeczytaj także:

                                            Także w kategorii Diety i odchudzanie:

                                            Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Bezpieczne oszukiwanie na diecie Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków 5 sposobów na zatrzymaną wodę w organizmie Błonnik witalny - sprzymierzeniec odchudzania Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Na czym polega dieta nordycka? 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej Przyspiesz swój metabolizm po zimie Zdrowy tryb życia to nie wyrok Śniadanie - najważniejszy posiłek w ciągu dnia? Już nie! Witam wszystkich bardzo serdecznie :) Fit desery - proteinowe smoothie 4 odchudzające triki, bardziej pomocne niż "jedz mniej i ćwicz więcej” Trening cardio i jego skuteczność w procesie spalania tkanki tłuszczowej Powrót do formy po zimie? Jak przestawić swoje myślenie ?

                                            Popularne w tym tygodniu:

                                            Schudła 36 kilogramów w rok! Metamorfoza Mariki Matusiak Najgrubsze kłamstwa i największe mity o odchudzaniu! To zmieni twój punkt widzenia Wpływ diety na odporność organizmu, część 2 10 superfoods i napojów, które redukują cellulit Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze? Najlepsze i najgorsze diety 2017 roku Olejki eteryczne, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy Przepis na serek homogenizowany light Kaloryczność alkoholi Jaką wodę wybierać? Ziemniaki na diecie – jeść czy nie jeść