Orkisz – idealny na śniadanie w chłodne dni

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i musi mi zapewnić energie po treningu i do następnego posiłku. Często wybieram płatki orkiszowe.

Orkisz składa się w 56% ze skrobi, w 11,6% z białka, 2,7% z tłuszczu i 2% z minerałów. Zawiera zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki czemu korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to źródło błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP i kwasu krzemowego.

Orkisz wpływa na skórę, paznokcie i włosy, poprawia koncentrację i aktywność mózgu. W ziarnach zboża znajduje się rodanid, czyli substancja naturalna wykazująca właściwości przeciwbakteryjne. Chroni więc przed infekcjami bakteryjnymi, co jest szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym. Samo zdrowie i idealne na śniadanie w chłodne poranki. Polecam dodać ulubione owoce.

Bieganie o świcie

"Jak pięknie jest rano, gdy jeszcze nie wszystko się stało i wszystko może się stać, tylko brać." Uwielbiam Agnieszkę Osiecką za jej rewelacyjne teksty, które zawsze trafiają w sedno. Poranki to nowe możliwości i nadzieję. Otwarta karta, która daje nam tyle możliwość i tylko od nas zależy, jak ją zapiszemy.

Dlatego ja kocham biegać rano. Zanim wszystko się zacznie. Żeby pomyśleć w samotności i poukładać myśli. Wejść w dzień bez niepotrzebnych emocji i z pozytywną energią. Tak jest łatwiej i przyjemniej. To taka możliwość, która pozwala zachować równowagę w tym jakże zabieganym świecie.

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Tańsze alternatywy dla superproduktów Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Tych produktów nie jedz przed treningiem Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami Przygotuj shota na odporność z trzech składników Właściwości pistacji Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Czy na pewno warto sięgać po popularne zamienniki soli? Polskie superfoods Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Wegańskie ciasteczka Sernik z kaszy bulgur Cynamonowa tarta z jabłkami Owsiane ciasteczka czekoladowe z zielonym koktajlem Poznaj właściwości liczi Jak działa aloes? Co znajduje się w warzywach strączkowych?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek 5 fit śniadań z płatków owsianych Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Omlet z płatków owsianych Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Pyszne i Zdrowe Naleśniki Kokosowe Czekoladowe raw cake Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane