Orkisz – idealny na śniadanie w chłodne dni

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia i musi mi zapewnić energie po treningu i do następnego posiłku. Często wybieram płatki orkiszowe.

Orkisz składa się w 56% ze skrobi, w 11,6% z białka, 2,7% z tłuszczu i 2% z minerałów. Zawiera zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki czemu korzystnie wpływa na układ krążenia, a także poprawia funkcjonowanie układu pokarmowego. Jest to źródło błonnika, żelaza, wapnia, cynku i potasu oraz witamin z grupy B i PP i kwasu krzemowego.

Orkisz wpływa na skórę, paznokcie i włosy, poprawia koncentrację i aktywność mózgu. W ziarnach zboża znajduje się rodanid, czyli substancja naturalna wykazująca właściwości przeciwbakteryjne. Chroni więc przed infekcjami bakteryjnymi, co jest szczególnie istotne w okresie jesienno-zimowym. Samo zdrowie i idealne na śniadanie w chłodne poranki. Polecam dodać ulubione owoce.

Bieganie o świcie

"Jak pięknie jest rano, gdy jeszcze nie wszystko się stało i wszystko może się stać, tylko brać." Uwielbiam Agnieszkę Osiecką za jej rewelacyjne teksty, które zawsze trafiają w sedno. Poranki to nowe możliwości i nadzieję. Otwarta karta, która daje nam tyle możliwość i tylko od nas zależy, jak ją zapiszemy.

Dlatego ja kocham biegać rano. Zanim wszystko się zacznie. Żeby pomyśleć w samotności i poukładać myśli. Wejść w dzień bez niepotrzebnych emocji i z pozytywną energią. Tak jest łatwiej i przyjemniej. To taka możliwość, która pozwala zachować równowagę w tym jakże zabieganym świecie.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Wegańskie ciasteczka 6 przepisów na odchudzające sałatki Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Tych produktów nie jedz przed treningiem Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tańsze alternatywy dla superproduktów Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami Przygotuj shota na odporność z trzech składników Właściwości pistacji Czy na pewno warto sięgać po popularne zamienniki soli? Polskie superfoods Sernik z kaszy bulgur Cynamonowa tarta z jabłkami

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto marchewkowe Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Domowe batoniki musli (bez pieczenia) Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami 4 migdały dziennie mogą poprawić zdrowie Domowe pralinki Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady?